50 ani de OVB Europa

Deja de o jumătate de secol, OVB este alături de clienții și intermediarii săi financiari. O ocazie frumoasă, așadar, de a arunca o privire înspre trecut.

Cu un trecut puternic un viitor puternic

În vremurile noastre aflate în continuă schimbare, puține companii pot privi în urmă spre o istorie de 50 ani. Care este așadar secretul succesului OVB? Pe de o parte ne-am concentrat mereu asupra competenței noastre de bază: Consultanța financiară de la om la om. Concomitent era important să reacționăm rapid la nevoile schimbătoare ale clienților și la condițiile pieței.

Acest echilibru dintre tradiție și transformare ne-a făcut ceea ce suntem în prezent - un prestator de servicii financiare, lider în Europa. Experiența noastră de decenii ne ajută să ne dezvoltăm continuu serviciul, pentru a putea sta alături și pe viitor în calitate de partener puternic clienților și intermediarilor noștri financiari.

»Pentru noi, oamenii sunt în centrul atenției. De aceea, clienții noștri și intermediarii financiari relatează povestea lor OVB extrem de personală.«

1970 – Ideea potrivită la momentul potrivit

În 1970 s-a pus piatra de temelie a concernului internațional OVB în orașul Köln din Nordrhein-Westfalen. În calitate de „Organizație pentru intermedierea de contracte de economii în construcții“, tânăra companie își propunea să ofere consultanță orientată spre client gospodăriilor individuale, pe tema contractelor de economii în construcții. Succesul nu s-a lăsat așteptat multă vreme iar OVB a depășit tendințele vremurilor sale.

După explozia postbelică și o perioadă cu o dezvoltare economică neobișnuit de puternică și creșteri masive ale veniturilor a intervenit la sfârșitul anilor 60 pentru prima oară o recesiune economică. Oamenii economiseau. Această tendință a fost încurajată și prin legea decretată în anul 1970 de guvernul din Bonn. Așa-numita primă de economii pentru angajați a fost dublată, adică angajații primeau prime extrem de mari de la stat dacă investeau în anumite produse financiare. Printre acestea se număra și economia pentru construcții oferită de OVB.

Aceste circumstanțe fericite i-au acordat OVB, bineînțeles, un avânt după anii de fondare. Cu o casă de economii pentru construcții ca primă companie parteneră, OVB avea totuși un singur produs în ofertă. Acest lucru avea să se schimbe rapid.

Între 1970 și 1989 – Consultanță completă și paletă largă de produse în direcția succesului

În ciuda euforiei, un lucru devenea clar la OVB în mod rapid: Economisirea cu componentă de construire nu putea rămâne singurul produs pe care îl deținea compania în ofertă. Nevoile clienților erau prea variate.

OVB a început de aceea, pas cu pas, să-și extindă paleta de produse cu asigurări de persoane și generale, precum și investiții de capital și a dezvoltat un concept holistic de consultanță pentru clienți: Baza era înregistrarea și analiza situației financiare a clientului. Pe fondul dorințelor și obiectivelor acestuia, consultantul OVB a dezvoltat o soluție individuală adecvată, pe termen lung, care era accesibilă și suficient de flexibilă. Se năștea consultanța financiară completă și transsectorială, care îi furniza clientului produsele financiare adecvate pentru fiecare situație de viață. Până în prezent, această abordare holistică reprezintă unul dintre pilonii de bază ai modelului economic OVB și un imens avantaj pentru toți clienții. În special deoarece numeroase produse erau oferite de diverse companii partenere de renume ale OVB. Astfel, clienții au putut și pot conta și în prezent că pot beneficia de soluția optimă dintr-un portofoliu select de produse financiare.

Cu un portofoliu de produse cuprinzător și un sistem de consultanță bine gândit, OVB a pornit cu dreptul. Și Germania părea piața ideală pentru acest lucru. Rata medie de economisire a gospodăriilor germane s-a aflat dintotdeauna în spectrul superior al nivelului tipic pentru țările industriale occidentale. Totuși, OVB a detectat de timpuriu oportunitățile pe care le-ar putea oferi o activitate comercială în întreaga Europă. De aceea, compania a stabilit un plan strategic pentru expansiunea europeană. Prima etapă în direcția internaționalizării s-a îndreptat spre Austria în anul 1991.


Începând din 1991 – Pe traiectoria spre sud-vest

După extinderea spre Austria în anul 1991, situația se arăta foarte bună pentru OVB în sud-vestul Europei. În 1993  activitatea comercială a putut fi extinsă în Grecia. În 1995 s-a alăturat Elveția, în 2002 Italia, precum și Spania, iar un an mai târziu a urmat Franța.

Spania avea în cadrul UE cea mai mare speranță de viață și concomitent, la fel ca și Italia, cea mai joasă rată a natalității. Evoluția demografică a fost și rămâne aici o problemă deosebit de gravă. La fel de mare era nevoia de produse financiare pentru protecția privată. De asemenea, prestatorii de servicii financiare abia cunoșteau modelul economic al OVB din Spania. Combinația dintre consultanță holistică și numeroasele produse ale partenerilor de produse performante a avut un succes incredibil în rândul clienților spanioli.

Traseul extinderii lor a fost continuat de OVB la scurt timp în Belgia, în 2018.

Începând din 1992 – Cucerirea Europei de Est

Însă OVB nu a avut succes doar în sud-vest. În estul Europei, compania s-a îndreptat în 1992 spre Polonia, Cehia și Ungaria, apoi un an mai târziu în Slovacia. În 1998 a urmat Croația. OVB s-a extins în 2002 în România și în 2007 în Ucraina.

După căderea Cortinei de Fier în statele Europei Centrale și de Est  a domnit o atmosferă efervescentă de avânt. Inițial, acest lucru însemna mai ales o necesitate mare de recuperare de bunuri de consum. Ani de zile, oamenii au fost nevoiți să renunțe la multe produse, care aparținuseră în mod firesc standardului de viață din Europa occidentală. A investi puținii bani disponibili în asigurări și produse de protecție a avut inițial o prioritate scăzută.

Acest lucru avea să se schimbe. Salariile au crescut treptat, cele mai stringente nevoi de bunuri de consum erau satisfăcute și oamenii au început să se gândească la viitorul lor financiar. În acel moment, OVB se consacrase deja pe piețe și era capabil să fie alături de oameni prin consultanță și fapte.

OVB România

În 2002 a început povestea de succes a companiei OVB pe piața din România. OVB s-a poziționat cu succes pe piață și este un partener corect și de încredere pentru oamenii din întreaga țară. Consultanții noștri financiari profesioniști oferă servicii de valoare, asigurând clienților în baza sistemului Allfinanz o consultanță completă împotriva riscurilor, ținând cont de dorințele și obiectivele personale dorite.

Dezvoltarea pozitivă a OVB România din ultimii ani este datorată angajamentului deosebit, tenacității și spiritului de pionerat al cadrelor de conducere active de-a lungul anilor. Cu un număr de 24 de birouri compania OVB este prezentă în toată țara și continuă să se extindă.

2006 – „Transparența generează încredere“ – OVB este cotată la bursă

În anul 2000, OVB a finalizat transformarea într-o societate pe acțiuni - un punct de reper în orientarea structurală și organizatorică a companiei. Odată cu noua formă juridică, OVB a dobândit mai multă flexibilitate pentru a susține o creștere strategică mai puternică și o expansiune mai rapidă. Prin crearea ulterioară a unei structuri de holding și separarea afacerii operaționale, OVB s-a afirmat și mai profesionist.

Sub umbrela societății de holding au continuat să funcționeze între timp cele 13 societăți naționale ale OVB, printre care Consultanța de patrimoniu OVB SA pentru piața germană. Holdingul a preluat conducerea strategică a concernului OVB și atribuțiile globale corelate. Astfel a rezultat o structură eficientă și capabilă de dezvoltare a concernului. Odată cu cotarea la bursă în anul 2006 și cotarea în Prime Standard, OVB a îndeplinit cele mai înalte standarde de publicitate. Publicarea situațiilor anuale și trimestriale conform standardelor internaționale de contabilitate și explicațiile detaliate privind guvernanța corporativă în companie reprezintă pentru noi o caracteristică de calitate și aduc OVB la același nivel cu marile concerne germane și internaționale.

50 ani de la înființare – Oamenii au nevoie de consultanță financiară

În prezent ne regăsim în vremuri în care o consultanță financiară fiabilă este mai importantă ca oricând. Speranța de viață a oamenilor din Europa crește continuu. Concomitent, ratele natalității se află în multe țări la un nivel foarte scăzut. Consecința: În cadrul sistemelor de asigurări sociale de stat, un număr în scădere de contribuabili trebuie să finanțeze un număr din ce în ce mai mare de beneficiari pe o perioadă din ce în ce mai îndelungată. O pensie privată reprezintă așadar pe scară largă un imperativ absolut, pentru a putea menține și la bătrânețe standardul de viață cu care ne-am obișnuit.

Necesitatea unei consultanțe financiare Allfinanz transsectoriale este mare și va mai crește pe viitor. Cu atât mai înspăimântător este faptul că mulți oameni nu doresc să se preocupe cu subiectul asigurarii pentru bătrânețe. Nimic de mirare în toate acestea: Produsele financiare devin din ce în ce mai complexe iar pentru marea majoritate, propria pensie pare încă foarte îndepărtată. Cu atât mai important este ca OVB să clarifice necesitatea unei asigurări private și să-și asiste clientul la găsirea unor soluții adaptate individual. Și facem acest lucru cu mult succes: Cu peste 3,7 milioane de clienți, aproape 5,000 de intermediari financiari și activități pe 16 piețe europene, OVB se numără printre concernele de intermediere financiară de frunte din Europa.

Până și astăzi, clienții apreciază consultanța de la om la om. În pofida sau poate chiar din cauza digitalizării, necesitatea unei consultanțe personale rămâne ridicată - și la grupurile-țintă tinere. OVB deține expertiza de specialitate și o jumătate de secol de experiență. O poveste de succes care va mai dura cu siguranță încă 50 ani.

»Aveți nevoie de asistență cu asigurarea Dvs.? Atunci găsiți un consultant OVB în apropierea Dvs.«

»Să crească poate doar cineva care colaborează. Ideea de echipă se află la noi pe primul loc.«